miércoles, 13 de diciembre de 2023

Bienvenid@s al mundo Figital José Ramón Ubieto Camino Ivars


Nos introducimos en el mundo Figital, donde lo físico y lo digital se fusionan, desafiando nuestra percepción de la realidad; y reflexionamos sobre las profundas implicaciones psicológicas generadas por la era digital, redefiniendo por completo nuestra interacción con la tecnología y enfatizando la importancia crítica de la salud mental en este contexto.
Publicado el 01/12/2023

miércoles, 29 de noviembre de 2023

Psicopatología del Salvador

 






Catalunya Plural, 17/11/2023

La reciente historia está llena de políticos salvadores, como Trump, Putin, Orban, Bolsonaro, Milei o -más locales- Aznar, Abascal o Ayuso. Todos han tintado el horizonte de negro para que reconozcamos bien su aura cuando lleguen.


LEER ARTICULO COMPLETO


sábado, 25 de noviembre de 2023

¿Prohibir o regular los usos digitales?

 


"Pensar que els riscos desapareixeran requisant els mòbils és una il·lusió"



RAC1.cat

El psicòleg José Ramón Ubieto defensa les propostes dels pares contraris a l'ús dels mòbils abans dels 16 anys, però creu que és ingenu pensar que es pot prendre el telèfon a qui ja el té


miércoles, 8 de noviembre de 2023

De què parlem quan parlem d’acompanyament? Estratègies d’intervenció en el treball amb adolescents / ¿De qué hablamos cuando hablamos de acompañamiento? Estrategias de intervención en el trabajo con adolescentes

 



Definir i precisar les estratègies d’acompanyament en el treball amb adolescents esdevé imprescindible per ajustar la nostra intervenció educativa i/o terapèutica. L’article analitza l’impacte de tres transformacions socials en les vides dels adolescents del segle XXI: l’exigència de rendiment constant, la crisi del model binarista per definir les identitats sexuals i la nova realitat digital com a escenari de vida de les infàncies i adolescències. A
partir d’aquí ofereix claus de lectura i estratègies d’intervenció, basades en experiències, adequades a aquest nou entorn social.

Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, 2022, Núm. 82, p. 13-30, https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn82id408305.

VERSION CASTELLANA